Isletme
PROGRAMLAR

İşletme Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar

29 Ocak-2 Şubat 2024

Bilgi Teknolojileriyle İşletme Yönetimi        
Dr. Öğr. Üyesi İlker Oyman

 

Bu ders sonunda öğrencinin bir işletmede bilgi teknolojilerinin kullanım alanları ile ilgili fikir sahibi olması beklenmektedir. Bilgi teknolojisi bileşenleri, kurulumu, kullanıcılarla etkileşimi aşamalarının yanı sıra, proje yönetiminden programlamaya kadar geniş bir yelpazede bilişim sistemleri hakkında ön bilgiler sunulacaktır.  Bu kapsamda ele alınacak başlıca konular şunlardır: Bilgi teknolojilerinde temel kavramlar, uygulamadan donanıma bilgi teknolojileri bileşenleri, yönetim bilişim sistemleri genel altyapı, internet teknolojilerine giriş, temel programlama deneyimi, veri tabanı sistemleri, bilişim sistemlerinde proje yönetimi ve işletme yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı.

 

Dijitalleşme ve Endüstri 4.0
Prof. Dr. Beyza Oba

 

Bu ders, farklı örgüt türlerinin (kâr amacı güden, kar amacı gütmeyen, sanal, sanal olmayan) işleyişine ve yönetimine yoğunlaşmaktadır. Bu çerçevede ilk olarak örgütlerin ekonomik ve sosyal değer yaratma amaçlarını ve işleyişlerini belirleyen temel mantık ele alınacaktır.  Ardından günümüz işletmecilik alanında önemli dönüşümlere neden olan, endüstri 4.0 olarak nitelediğimiz, dijitalleşme ve dijital teknolojiler tartışılacaktır. İzleyen bölümde, güncel örneklerle, dijital dönüşümün sonucu olarak ortaya çıkan yeni tür örgütler (platformlar), yeni iş modelleri (türetim), yeni üretici-tüketici ilişkileri (türetici) incelenecektir. Son olarak bu değişimlerin örgütlerin yönetim şeklini de değiştirmesi ele alınacak ve giderek daha fazla örneklerini gördüğümüz adokrasi ile yönetilen örgütlere, heterarşik (eşit düzenli) yapılara değinilecektir.

 

Geçmişten Günümüze Organizasyonlarda Liderlik ve Güncel Yaklaşımlar

Dr. Öğr. Üyesi Cemil Ozan Soydemir

 

Bu ders, işletme özelinde yüz yıla yakın bir süredir üzerinde akademik ve profesyonel düzeyde ilgiyle ve yoğun bir şekilde çalışılan ve tartışılan liderlik kavramını öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda ders kapsamında, liderlik ile ilgili temel kavramlara giriş, başlangıç düzeyinde kuramsal yaklaşımlar, liderlere atfedilen kişisel özellikler, eğitim ile kazanılabilen liderlik becerileri, güncel liderlik konuları, pandemi sonrası dönemde liderlerden beklenen davranış örüntüleri ve öğrencilerin liderlik yetilerini kavrama ve geliştirme imkanları üzerinde odaklanılacaktır. İlaveten, liderlik kavramı kültürel farklılık, iş yerinde adalet ve cinsiyet eşitliği bağlamında ele alınarak liderlik kavramının çok boyutlu yapısı ile birlikte toplumsal ve örgütsel seviyedeki etkileri ele alınacaktır.

 

Fintech ve Finansal Piyasaların Geleceği
Prof. Dr. Cenktan Özyıldırım

 

Paranın zaman değeri tüm finansal hesaplamaların temelini oluşturur. Bugün sahip olmak yerine gelecekte alacağınız bir para, bu süre zarfında yatırım yapıp bir getiri elde etme fırsatını kaçırdığınız için daha az değerlidir. Bu dersin ilk bölümünde sonraki kısımlarda tartışılacak konuların temelini oluşturan paranın zaman değeri tartışılacaktır. Dersin ikinci bölümünde ise yatırım karalarında dikkate alınması gereken iki unsur risk ve getiri tanımlanacak ve aralarındaki ilişki piyasa verileri kullanılarak incelenecektir. Son bölümde ise blockchain ve kriptoparalar gibi teknolojik gelişmelerin finansal piyasa ve kurumları nasıl etkileyeceği değerlendirilecektir.

 

Pazarlamanın Temelleri ve Tüketici Davranışları
Doç. Dr. Esra Arıkan

 

Günümüzün yoğun rekabet koşulları altında firmaların başarısında belirleyici olan unsurlardan biri şüphesiz pazarlama yaklaşımıdır. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ve isteklerini belirlemeye ve bunları karşılamaya odaklanan bu yaklaşım, firmaların ancak bu şekilde gerçek anlamda değer yaratabileceğini savunur. Bu odak noktasından yola çıkarak, bu ders kapsamında öncelikle pazarlamanın temelini oluşturan tüketici davranışlarını kültürel, sosyal, bireysel ve psikolojik açılardan ele alacağız. Tüketicilerin satın alma sırasında geçirdikleri karar süreçlerini ve farklı satın alma davranışlarını inceleyeceğiz. Ayrıca, hızla gelişen teknoloji ile hayatımıza devamlı yenilikçi ürünlerin girmesi kaçınılmaz olduğundan, bu yenilikçi ürünlerin tüketiciler tarafından benimsenme ve yayılma süreçlerini tartışacağız. Son olarak, tüketicilerin hayatına değer katma odaklı olan ve müşteri memnuniyetinin yüksek olduğu başarılı firmaların uyguladığı temel pazarlama stratejisi esaslarını ve pazarlama karması unsurlarını inceleyeceğiz.

 

Dijital Pazarlama

Dr. Öğr. Üyesi Neşenur Altıniğne Ekici

 

Dijital pazarlama, tüketicilere elektronik ortamlar üzerinden ürün ve hizmetleri tanıtmak, onları etkilemek, ikna etmek ve tüketicilerle dijital platformlar aracılığıyla uzun soluklu bağlar kurmak olarak tanımlanmaktadır. Dijital pazarlama kanalları arasında arama motorları, sosyal medya, mobil uygulamalar bulunmaktadır. 2021 yılı itibarıyla dünyada 4,42 milyar kişinin mobil internet erişiminin bulunuyor olması dijital pazarlamanın firmaların başarısında ne kadar büyük payı olabileceğinin önemli bir göstergesidir. Bu ders kapsamında, dijital pazarlama ve geleneksel pazarlamanın arasındaki temel farklar ve dijital pazarlamada kullanılan çeşitli araçlar farklı örnekler çerçevesinde aktarılacaktır.

İstanbul Bilgi Üniversitesi, Lise Kış Okulu’nu iptal etme hakkını saklı tutar.

SIK SORULAN SORULAR

Dünden Bugüne Ekonomi

22-26 Ocak 2024

Akıllı Teknolojiler

22-26 Ocak 2024

Önce Sağlık

22-26 Ocak 2024

İşletme Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar

29 Ocak - 2 Şubat 2024

İletişim Fakültesi

29 Ocak - 2 Şubat 2024

İstanbul Bilgi Üniversitesi Lise Kış Okulu eğitimleri online olarak gerçekleştirilecektir.
Liselerin 9-10-11-12. sınıf öğrencileri Lise Kış Okulu’na başvurabilir.
Programlar kısmında detaylı bilgi mevcuttur. Her program için kontenjan bulunmaktadır.
Aynı tarihlerde olmadığı sürece birden fazla program seçebilirsiniz.
Evet, Lise Kış Okulu’nu başarıyla tamamlayan öğrencilere katılım belgesi verilecektir.
Son başvuru tarihimiz 12 Ocak 2024

Dünden Bugüne Ekonomi

2700 ₺ (KDV dâhil)

Akıllı Teknolojiler

2700 ₺ (KDV dâhil)

Önce Sağlık

2700 ₺ (KDV dâhil)

İşletme Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar

2700 ₺ (KDV dâhil)

İletişim Fakültesi

2700 ₺ (KDV dâhil)

Ödemenizi başvurunuzu tamamladıktan sonra yapabilirsiniz.